fbpx

Een ijzersterke positionering: Hoe zorg je ervoor dat jij jezelf ijzersterk positioneert? 

Als brandingspecialist zorg ik ervoor dat mijn klanten zich op een ijzersterke manier positioneren en wij samen een authentieke branding creëren.

Maar hoe doe je dat?

Een authentieke branding creëren kan alleen wanneer jij diep gaat graven bij jezelf en gaat nadenken over de vraag: Wat maakt mij nu echt uniek?

Vaak is dit een vraag die je niet zomaar kan beantwoorden. Het is voor jezelf een blinde vlek omdat jouw eigenschappen voor jezelf heel gewoon zijn. Daarom heb je iemand nodig die die super power die jij bij je draagt ziet en naar voren kan halen.

 Wanneer je deze super power hebt gevonden kan jij jezelf zo onwijs krachtig positioneren waardoor jij opvalt bij jouw ideale klant.

Maar wat kan die super power dan precies zijn? Vaak is dit een krachtige eigenschap die al vanaf jongs af aan aanwezig is. 

Ik zal je een voorbeeld geven van hoe ik van mijn sterk aanwezige eigenschap mijn super power heb gemaakt.

Daarvoor moeten wij even terug naar mijn jeugd.

Al vanaf jongs af aan ben ik nooit gevoelig geweest voor trends. Wanneer alle meisjes uit mijn klas blauwe schoenen hadden koos ik voor rode. Ook op de middelbare school veranderde dit niet. Ik maakte graag mijn eigen keuzes op basis van wat ik mooi vond en niet op hetgeen wat dan in de mode was. Tijdens mijn opleiding aan de fotovakschool kwam deze eigenschap ook weer sterk naar voren. Als fotografe in opleiding word je geleerd dat je een eigen stijl moet ontwikkelen om je daarmee te kunnen onderscheiden van de rest. Echter was ik het hier niet mee eens. Ik wilde namelijk werken voor bedrijven. En hoe kan ik een bedrijf laten opvallen bij hun doelgroep wanneer ik alle andere in hun branche op exact dezelfde manier op de foto zet? 

 

Precies die kijk en eigenschap heb ik helemaal door gevoerd in mijn bedrijf. Wanneer ik beelden maak voor een bedrijf kijk ik eerst naar wie ze zijn, wat ze uniek maakt en wie hun doelgroep is. Vanuit daar ontwikkel ik een stijl die naadloos aansluit bij waar het bedrijf voor staat, voor wie ze er zijn en wat hun usp is. En die stijl ziet er voor ieder bedrijf anders uit. Dat is mijn kracht. Een uniek concept voor iedere klant.

Hiermee onderscheid ik mij enorm van de rest. In mijn branche zie je toch al snel de foto’s gemaakt in daglichtstudio’s met beige achtergronden, beige kleding en kopjes koffie in de hand. Foto’s die je bij mij niet zult zien omdat ik jou uit die massa wilt trekken. Ik wil jou los maken van die trends, jou in jouw eigen kracht zetten en zorgen dat die klanten maar blijven komen.

Dat is mijn super power en dat is hoe jij jezelf ook ijzersterk kan positioneren door jou eigen super power te ontdekken.

Wil jij hulp hebben bij het ontdekken van jouw super power zodat jouw ideale klant niet meer om jou heen kan? Stuur mij dan een berichtje en dan gaan wij samen op zoek naar jouw super power!

 

Info@sharbandefotografie.nl
www.sharabande.nl

fotograaf Zutphen